21 Kasım 2020 Cumartesi

tara bêjingê

Huner ew e, meriv li ser hebûna xwe hebûneke nuh lêbike anku li hebûna xwe zêde bike. Huner ew e, meriv kultura xwe ya resen nelewitîne û li ser wê resenîyê nûjenîyê biafirîne.

Huner ew e, meriv xeyal û fantezîyên xwe bi hevîrtirşê hêvîyê bistirê û her zindî bimîne.

Huner, ev e, 

huner ev bi xwe ye!

Lê bala min li nifşê nuh e (pir hindik ne tê de) ji afirînerîyê dûr, tenê ji sermîyanê hunera kurdî dixwin, diçêrin.


Muzîk-Muzîkvan...

Radihêjin tembûrekê, gîtarekî, yan jî kemanekê, diherin xwe hînî notayan dikin (ji pirê kesan re nota jî ne girîng e jixwe) û li ser serê civakê xwe dikin stranbêj û hunermend û dest diavêjin ruhê muzîka kurdî, xwe jî dilewitînin, hunerê jî.

Mejîyê nifşê nuh format dikin, kultura resen ji mejîyê nifşê nuh jêdibin.

Him hunerê qetl dikin, him nifşekî...

Û ew nifş jî qaşo siberoja netewekê ye.


Şano-Şanoger:

Bi hezaran serpêhatî, çîrok, şer, serhildan û destanên kurdan hene, lê ew çi dikin?

Diherin lîstikên bîyanîyan diqulipînin kurdî û ji civaka kurd re pesnê Dario Fo, Shakespeare, Samul Beckett, Anton Çehov, Bertolt Brecht didin û ji dêvla Memê Alan û Zîna Zêdan, Celadet Elî Bedirxan û Rewşan, Cembelî û Binefşa Narîn, Dewrêşê Evdî û Edûlê bi nifşê nuh bidin naskirin û bîra wan der bikin, diherin bi Romeo û Julietê û bi Othelloyê nifşê nuh di bîra wan de difetisînin. 

Ji dêvla bihêlin nifşê nuh ji Qasimlo û Qazî Muhamed, Mola Mistefa Barzanî û Selahedînê Kurdî sûd û îlhamê werbigirin, diherin bi Macbeth, Hamlet û Qral Lear berê qubleyê li nifşê nuh şaş dikin.

Ez ne li dijî berhemên bîyanî me, lê divê ewil meriv ji milkê xwe dest pê bike.


Edebîyat-Edebîyatvan:

Xewn û xeyal û fantezîyên xwe bi afirînerîyê der bikin.

Wek hev nenivîsînin û hevdu teqlîd nekin. Heger orjînal-resen hebe, kes guh nade sexte û sexteyan...

Û êdî ji wê derûnîya xwenezandîtîyê, xwekêmdîtîyê, xwerebendîtîyê, xwebelengazdîtîyê, xwebiçûkdîtîyê, xwexulamdîtîyê û dagirkeranênxweefendîtîyê derkevin.

Ne hûn, bila ew xwe hîç bihesibînin,

ji ber ku çiyê wan heye û her çiyê xwe pê qure û serbilind dikin, ji milkê te dizîne.


Qerf-Qerfvan anku Mîzah-Mîzahvan:

Qerf-Mîzah karê aqil e û dema kêmaqil dest diavêjin vê qadê, xwe jî dihetikînin, qerf-mîzahê jî dihetikînin.

Qerf-mîzah ne qeşmerî ye, loma tenê bi liv û tevgera dest û nig û bi xwaromarokirina dev û poz û lêvan nabe, jê re kanî divê û ji wê kanîyê jî divê zanîn biherike.


Ziman-Zimanzan:

Pîrka min weha digot, kalkê min werê digot, dêya min wisa digot, xaltîka min wenî digot, metka min wilo digot, mamê min halo digot...

Nabe.

Û her kê xwe hînî çend gotinên nuh û nûjen kir, bila bi xwe karibe û xwe li ser serê civakê neke zimanzan û dest bi şîret mîretan neke, lewra ji bo xatirê populîzm û quretîyê, hûn serî li civakê digerînin û tiştên rast û zelal in û civak rast zane jî, hûn di wê nezanîya xwe de şolî dikin.


Rewşenbîrî-Rewşenbîr:

Qûna tazî tembûrê dixwazî.


Dîn:

Li Kurdistanê tu kes bi qasî dînên kurd ne kurd e, lewre tenê bi kurdî dijîn.

Hêvî dikim yek kurd jî baqil nemîne. 


Dîndar:

Ji bext û ûjdanê wan re formatek divê.


Civak:

Aqilê heft jinan dibin dixin serê mirîşkekê û ew mirîşk jî dihere nikilê xwe li gû dixe.


Kurdistan:

Bar kir, çû û nema.